Wie

Quootz BV is in oktober 2010 opgericht door Bas Könst en Christiaan ten Klooster.

Könst had in het verleden als directeur van het adviesbureau DIM4 al diverse projecten met een verscheidenheid aan configuratoren gedaan, en was zeer enthousiast geworden over de mogelijkheden ervan binnen bedrijfsprocessen. Hij had echter ook het gevoel dat er bij de meeste systemen iets miste en ten gevolge daarvan een eigen idee ontwikkeld over “hoe een configurator eigenlijk zou moeten werken”.

Ten Klooster had, gebruik makend van wereldwijde standaarden, een configurator ontwikkeld welke al jaren bij enkele bedrijven werd ingezet. Hij maakt hierbij gebruik van de allernieuwste technieken, welke hij in lijn met zijn eigen visie toepast. Recentelijk was het systeem volledig opnieuw opgebouwd op een nieuw platform.

Hun ideeën over software en configureren sloten naadloos op elkaar aan. De beslissing om samen verder te gaan was dan ook snel genomen. De maanden daarna is de software verder geoptimaliseerd en zijn er nieuwe modules aan toegevoegd.

Binnen enkele jaren is Quootz daarna uitgegroeid tot de toonaangevende en trendsettende leverancier van configuratiesoftware die ze momenteel is. Passie, kennis, vertrouwen en hard werken zijn de pijlers waarop Quootz is gebouwd.

Bas Könst & Christiaan ten Klooster

nieuws

Nieuws RvIG

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG)  is een onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. RvIG beheert de Basisregistratie Personen (BRP) en is verantwoordelijk voor de technische systemen voor de opslag en uitwisseling van persoonsgegevens. Ze geven de burgerservicenummers uit, die de basis vormen voor de uitwisseling van die gegevens. En ze beheren de reisdocumenten van het koninkrijk. (meer…)

Nieuws Demand Driven SupplyChain Sessions

Afgelopen week hebben wij samen met TradeCloud een seminar georganiseerd bij onze gezamenlijke klant Heering. Thema van dit seminar was het delen van informatie met toeleveranciers.

Bij traditionele bedrijven gaat de bestelling na order via een inkoper (al dan niet via fax) naar de leverancier. TradeCloud biedt bedrijven de mogelijkheid om hun behoefte via een portaal te delen met toeleveranciers. Hierdoor vervallen al een groot aantal, niet-waarde-toevoegende (bestel-) processen.

Steeds meer van onze klanten borgen ook kennis van leveranciers in onze Merkato software. Hierdoor maken ze werkvoorbereiding niet alleen bij zichzelf overbodig, maar ook bij hun toeleveranciers.
Tijdens het seminar lieten we zien hoe de kennis van Heering’s leverancier van schakelkasten gekoppeld is aan de offertegenerator van Heering. Hierdoor kan de schakelkasten leverancier (via TradeCloud) real-time zien hoeveel van zijn onderdelen er in the pipeline zitten en hier zijn beslissingen op baseren. Nog kortere levertijden en nog minder onnodig papierwerk is het resultaat.

Klik hier om te zien hoe de top van de maakindustrie denkt over ‘Demand Driven SupplyChain’.