Hopelijk heeft u genoten van uw vakantie. Inmiddels is bijna iedereen weer aan de slag. Het eerste half jaar van Quootz is zeer succesvol geweest. Graag vertellen we u er meer over in deze nieuwsbrief.

Sowieso is het natuurlijk leuk om te melden dat wij afgelopen maanden 3 geweldige nieuwe collega’s in ons team hebben mogen verwelkomen. 2 technisch consultants / projectmanagers en één ervaren account manager. Groei in aantal mensen of FTE’s is in ons bedrijfsmodel absoluut geen doel of succesfactor, maar het is wel heel erg leuk om te ervaren hoe onze gezamenlijke aanpak een stabiel platform biedt voor steeds meer goede collega’s.


Evaluatie Expert sessie over de SupplyChain

Afgelopen juni hebben wij samen met Heering en TradeCloud ons jaarlijkse seminar georganiseerd. Het thema van deze sessies is altijd in enige vorm de optimalisatie van de SupplyChain.

Dit jaar mochten we ook Jannes Slomp van de Hogeschool Arnhem & Nijmegen als spreker verwelkomen. Jannes vertelde een inspirerend verhaal dat vele mensen aan het denken zette. FrankJan Evers liet zien wat hij het afgelopen jaar bij Heering heeft bereikt en welke aanpak hij hiervoor heeft gekozen. Theorie en praktijk naast elkaar. Dat is dan ook steeds de insteek van de bijeenkomst: Praktische verhalen voor bedrijven die van aanpakken weten.

Zowel FrankJan als Jannes gaven aan dat een productconfigurator onmisbaar is als je je SupplyChain wilt verbeteren door meer gestandaardiseerd te gaan werken. Ook gaven beide aan dat het niet uitmaakt waar je mee begint (re-design of configurator) als je maar gewoon begint !

Met veel beeldspraak en plaatjes legde Bas Könst het aandachtige publiek uit dat een configurator er als een poortwachter voor zorgt dat er geen onzin of uitzonderingen de fabriek inkomen. Hetgeen orde en rust brengt in de SupplyChain.

Tevens kwamen verschillende manieren van verkoopprijsbepaling aan de orde. Een onderwerp waar Quootz natuurlijk al jaren lang dagelijks mee te maken heeft.

Project HAN
Direct na de sessies hebben we al enkele aanmeldingen gekregen voor het vervolgtraject van het initiële onderzoek aan de HAN. De werktitel van dit project is “Vervolg onderzoek naar de inzetbaarheid van Productconfiguratoren voor procesintegratie en productinnovatie”. Hier gaat u zeker nog meer van horen.
Er is nog ruimte voor geïnteresseerde MKB bedrijven (liefst in de omgeving Arnhem)!!!


Dok.Legal – Update

Ook bij ons zusje Dok.Legal zijn de eerste maanden van het jaar bijzonder succesvol geweest. Eén van de meest interessante ontwikkelingen wilden we graag met u delen:
Dok.Legal gaat heel intensief samenwerken met juridisch adviesbureau “De Raadgevers” uit Utrecht. Dit innovatieve bedrijf wil haar klanten niet alleen met juridisch advies bijstaan. De Raadgevers ergert zich al jaren aan het inefficiënte proces van kopiëren en plakken in Word om tot een juridisch document te komen.

Door de software van Dok.Legal in haar proces te integreren gaat het opstellen en beheren van complexe contracten en juridische documenten nu veel sneller en goedkoper. Kopieer- of versie fouten behoren tot het verleden. Zelfs het ter ondertekening aanbieden van honderden contracten is slechts nog een kwestie van één druk op de knop, waarbij de voortgang van de individuele ondertekeningen live te monitoren is!


Klantverhaal
Al een aantal jaren is Polem in Lemmer een enthousiast gebruiker van onze software. In ons meest recente klantverhaal leest u er alles over:


Nieuwe klanten

Om u een beeld te geven hoe divers Merkato wordt ingezet geven we u zoals gebruikelijk een overzicht van enkele nieuwe klanten en hoe Merkato bij hen wordt ingezet! Een compleet overzicht van referenties vindt u hier.

Wajer

De in 1992 opgerichte bouwer van zeer luxe motorjachten heeft Merkato gekozen voor het maken van haar offertes. Het bedrijf was met spoed op zoek naar software waarmee zij wereldwijd offertes kan uitbrengen voor het zogeheten Wajer Care.

Met een tablet of laptop in de aanslag loopt de Wajer adviseur om en in de boot. Ter plekke kan hij alle mogelijke onderhouds- en serviceproducten voor het specifieke schip invoeren en direct een foutloze offerte presenteren. Het afgesproken onderhoud wordt vervolgens gedurende de wintermaanden uitgevoerd.

Snelheid

Naast de snelheid van Merkato, de meertaligheid en het uitgebreide rollen en rechten systeem heeft Wajer voor Merkato gekozen omdat het snel en gemakkelijk geïmplementeerd kan worden. Hierdoor kon Wajer binnen 5 weken wereldwijd de volledige Wajer Care op Merkato inrichten. Net op tijd voor het komende winterseizoen.

www.wajer.com


Royal Duyvis Wiener

Royal Duyis Wiener is toonaangevend producent op het gebied van cacaoverwerking en chocoladeproductieapparatuur. Het ontwikkelt samen met haar klanten de meest innovatieve oplossingen. Voor het 100%-technisch-juist en snel offreren van deze installaties heeft Royal Duyvis Wiener gekozen voor Merkato.

Duyvis heeft zelf haar productspecifieke kennisregels ingevoerd in Merkato. 4 Weken na de eerste training konden de verkopers wereldwijd aan de slag met de configurator van de eerste systemen.
Door gebruik te maken van de Merkato “project-structure” kan snel een offerte voor meerdere machines in een lijn opgesteld worden.

www.duyviswiener.com


PQR

PQR is strategisch adviseur voor moderne software defined workspace- en datacenteroplossingen en levert en beheert hybride cloudomgevingen. De structuren en mogelijkheden binnen deze oplossingen zijn zeer complex en klantspecifiek.

Door het gebruik van Merkato zullen consultants en adviseurs van PQR snel en foutloos de nieuwste en/of beste passende oplossing kunnen bieden voor de zeer complexe vraagstukken op het gebied van software defined workspace- en datacenteroplossingen.

www.pqr.nl 


Bent u ook benieuwd hoe wij uw bedrijf kunnen helpen met het verkorten van uw “Time to Quote”? Neem dan gerust contact met ons op via +31 (0)88 6375286 of info@quootz.nl 

nl_NLNederlands
en_GBEnglish (UK) nl_NLNederlands